Als ondernemer kun je simpelweg niet alle taken in je bedrijf zelf oppakken. Zeker als je bedrijf groeit! Schakel daarom de hulp en expertise in van anderen. Je kunt personeel aannemen, werken met freelancers of professionele bureaus zoeken, om de volgende bedrijfsonderdelen voor jou in te vullen. Lees je mee?
Marketing
Marketing draagt bij aan de groei van je bedrijf. Zo bereik je immers je doelgroep, of het nu met online of traditionele marketing is. Voordat je meer producten of diensten kunt verkopen, is het namelijk noodzakelijk dat men bij jouw bedrijf terechtkomt. Maar er gaat al gauw veel tijd zitten in het opstellen en uitvoeren van een marketingplan. Heb je hier zelf geen tijd voor? Of heb je er geen kaas van gegeten? Een online marketing bureau Nijmegen staat je bij en laat je bedrijf verder groeien. SEO, SEA, social advertising: laat het allemaal voor je uitvoeren. Natuurlijk vindt er uitwisseling plaats van kennis tussen webshop en het bureau om de zichtbaarheid van je bedrijf op de juiste manier te vergroten.
Buitenlandse groei
Heb je het doel om de buitenlandse markt te betreden? Ga er zeker mee aan de slag. Hier valt immers nog veel winst te behalen! Maar ook hier gaat weer veel tijd, moeite en energie in zitten. Laat je liever ondersteunen door professionals. Start bijvoorbeeld met het verkennen van de Duitse markt, met daarbij een sterke strategie voor online marketing Duitsland. Zo is het toegankelijk om de grenzen van je bedrijf te verleggen. Ook bij de logistieke planning kun je hulp inschakelen. Van opslag tot transport: schakel hulp in waar nodig. Besteed daarbij de logistieke en fulfilmentactiviteiten uit, zoals voorraadbeheer en orderafhandeling. Neem dit uiteraard allemaal mee in je budget.
Websitebouw en -beheer
Heb je een website, zoals een webshop waarop je je producten verkoopt? Zo’n website heeft doorlopend onderhoud nodig. Zeker als je bedrijf groeit! Je kunt dit (deels) zelf bijhouden, maar ook uitbesteden. Denk hierbij zeker aan de bouw van een (nieuwe) website. Het from scratch bouwen van een website kost immers veel tijd en is een ingewikkeld proces. Een webdeveloper of designer weet er raad mee. Kijk uiteraard wel mee en geef je wensen door – hier heb je dan waarschijnlijk wel weer een idee over. Staat de website? Dan is het belangrijk dat deze wordt onderhouden. Zo moeten er nieuwe producten worden toegevoegd. Ook moet worden gewaarborgd dat de website naar behoren werkt, bijvoorbeeld op het gebied van laadtijd. Hier kun je tevens de hulp van een expert bij inschakelen. Ook het uitbesteden van content creatie, zoals het schrijven van blogs, het maken van grafisch ontwerp of het produceren van foto’s en video’s, kan nuttig zijn.
Boekhouding en financiën
Iedere ondernemer heeft ermee te maken: boekhouding en financiën. Maar de kans is groot dat je het niet zo interessant vindt om je hierin te verdiepen. Je richt je liever op andere taken binnen je bedrijf. Besteed dit daarom uit, ook om er zekerder van te zijn dat het naar behoren wordt uitgevoerd. Het uitbesteden van boekhoudkundige taken, zoals het bijhouden van financiële administratie, belastingaangiften en salarisadministratie, kan tijd en kosten besparen.
HR
HR, kort voor Human Resources, is ook een prima bedrijfsonderdeel om uit te besteden. Hieronder valt onder andere het werven van personeel. Maar denk ook aan onboarding, personeelsadministratie en salarisadministratie. Hoe groter een bedrijf wordt, hoe meer tijd hierin gaat zitten. Je wilt dit goed geregeld hebben, dus overweeg om het uit te besteden.
Je kunt je weer richten op de taken die er voor jou toe doen, als je andere taken uitbesteedt. Dit kan spannend zijn, maar is toch de beste stap bij groei. Voordat je besluit iets uit te besteden, is het natuurlijk wel belangrijk om de juiste partners te selecteren en ervoor te zorgen dat de uitbestede activiteiten in lijn zijn met je bedrijfsdoelstellingen. Neem de tijd om dit uit te zoeken.